نحوه شستشو پرچم تشریفات و رومیزی

برای برگزاری مراسم‌ها، جشن‌ها و تشریفات مختلف اگر بخواهید پرچم هایی که از قبل آن را خریداری کرده اید استفاده کنید، نیاز است شستشوی پرچم تشریفات و رومیزی را به درستی انجام دهید. در این راهنما، به نحوه شستشو پرچم تشریفات و رومیزی پرداخته و روش‌های مناسب برای حفظ نظافت و براقی را آموزش می‌دهیم.

نحوه شستشو پرچم تشریفات و رومیزی

قبل از هر چیز باید خاطرنشان کرد که نحوه شستشو پرچم تشریفات و رومیزی و اتوکشی آن به نوع پرچم، جنس پارچه و روش چاپ آن بستگی دارد. در ضمن هر پرچمی قابلیت شستشو ندارد؛ از این رو توصیه می شود، اگر قصد استفاده بلند مدت از پرچم را دارید، در هنگام خرید به امکان شستشوی آن توجه کنید.

پرچم ها را باید با استفاده از شوینده ملایم شستشو داد یا با دستمال مرطوب، تمیز کرد؛ در صورتی می توان پرچم را در ماشین لباسشویی انداخت که از پارچه مرغوب و ضخیم برای تهیه آن استفاده شده باشد؛ همچنین چاپ آن از نوع دیجیتال بوده و چسب یا لمینت نداشته باشد. در یک بیان کلی می توان گفت، فقط پرچم هایی که به روش دیجیتال چاپ شده و پارچه آنها از نوع ساتن مرغوب است، قابلیت شستشو دارند. بهتر است، از شستشوی پرچم های دارای چاپ سیلک، لیزری و گلدوزی شده اجتناب شود. در صورت نیاز می‌توان با دستمالی که اندکی مرطوب شده پرچم را تمیز کرد.

همان طور که پیشتر بیان شد، نحوه شستشو پرچم تشریفات و رومیزی را باید بر اساس نوع آن انتخاب کرد. در این بخش، توضیحاتی در خصوص نحوه شستشو و اتوکشی انواع پرچم تشریفات و رومیزی بیان می نماییم.

نحوه شستشو و اتو پرچم تشریفات

نحوه شستشوی پرچم تشریفات

پرچم های تشریفات، همان پرچم های ایستاده ای هستند که در گوشه سالن یا پشت میز مدیریت قرار می‌گیرند. این محصولات به نوبه خود انواع مختلفی دارند و به تبع این مسئله، روش نظافت آنها نیز متفاوت است. برای خرید پرچم تشریفات می توانید با شماره های موجود در سایت برای دریافت راهنمایی تماس بگیرید.

انتخاب روش شستشو:

  • شستشو با ماشین لباسشویی:  مناسب پرچم های تشریفات مخروطی است
    • از دمای آب سرد و مشابه دمای محیط استفاده کنید.
    • از برنامه ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید.
    • مدت زمان شستشو را کوتاه نگه دارید.
  • شستشو دستی : این روش برای پرچم های تشریفات لمینت نیر که جنس ظریف تری دارند، مناسب تر است. به نکات زیر توجه کنید:
    • از مواد شوینده ملایم و غیرقلیایی استفاده کنید.
    • از آب با دمای معمولی استفاده کنید.
    • پرچم را به آرامی و بدون چنگ زدن بشویید.
  • استفاده از دستمال مرطوب: برای تمیز کردن لکه های جزئی روی پرچم های لمینت نیر، می توانید از دستمال مرطوب و شوینده ملایم استفاده کنید.

نحوه شستشو و اتوکشی پرچم تشریفات مخروطی

این گروه از پرچم های تشریفات از ساتن یا مخمل ضخیم و مرغوب تهیه شده و می توان به راحتی آنها را در ماشین لباسشویی انداخت؛ اما باید دقت کرد که دمای آب با دمای محیط یکی باشد (با آب داغ شستشو داده نشوند)؛ همچنین نباید شوینده های قوی و اسیدی را برای شستن پرچم به کار برد؛ در ضمن مدت زمان شستشو نیز باید کوتاه باشد.

هر چند که انداختن پرچم مخروطی در ماشین لباسشویی مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما به منظور مراقبت بهتر و عدم ایجاد فشار بر اثر قرار گرفتن طولانی مدت پرچم در ماشین، تا حد امکان، شستن پرچم را به صورت دستی و با شوینده ملایم انجام دهید.

در مورد نحوه اتوکشی پرچم مخروطی به نکات زیر توجه کنید:

  1. قبل از این که پرچم خشک شود، آن را از پایه آن آویزان کنید، تا حالت قبل را به خود بگیرد.
  2. بعد از این که پرچم مخروطی تا حدودی خشک شد، یک پارجه نخی نازک بر روی آن کشیده و با استفاده از اتو بخار آن را اتو کنید.
  3. استفاده از فشار در کنار بخار، بهترین روش اتوکشی کامل پرچم است.
  4. از یک سمت پرچم، اتوکشی را شروع کرده و کم‌کم به سمت دیگر بروید.
  5. لبه های پرچم را به خوبی اتو بزنید، تا حالت ایستایی خود را بازیابند.
  6. دقت کنید که ریشه ها، همچنین نوار و روبان پرچم نباید در معرض حرارت قرار گرفته و اتو شوند؛ زیرا رنگ و حالت خود را از دست داده و خراب می شوند.

در پایان توصیه می شود، کار شستشوی پرچم تشریفات را حتی الامکان به خشکشویی های معتبر بسپارید. در این مراکز شستن و اتوکشی پرچم با کمک بخار و تحت دمای استاندارد در زمان کوتاهی انجام می شود.

نحوه شستشوی پرچم تشریفات لمینت

به منظور ایجاد ایستایی بهتر، برخی پرچم های تشریفات به صورت پشت لمینت تولید می شوند. در این پرچم‌ها، لایه رویه پرچم از جنس پارچه ساتن و لایه پشتی از جنس پلاستیک لمینت است که با کمک چسب و حرارت به آن نصب شده است. پرچم های لمینت را نمی توان در ماشین لباسشویی انداخت یا با دست شست.

برای تمیز کردن پرچم لمینت، از دستمال مرطوب استفاده کنید؛ همچنین این پرچم ها نباید در معرض حرارت مستقیم قرار گیرند؛ بنابراین از اتوکشی آنها اجتناب شود.

نحوه شستشو و اتوکشی پرچم رومیزی

نحوه شستشوی پرچم رومیزی

نحوه شستشو و اتوکشی پرچم رومیزی، کاملاً مشابه پرچم تشریفات است. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که روش نظافت این پرچم ها نیز به جنس پارچه، نوع چاپ و سایر ویژگی های پرچم بستگی دارد. با توجه به این که پرچم های رومیزی، عموماً به صورت طولانی مدت استفاده می شوند، توصیه می شود، حتماً نوع قابل شستشوی آنها خریداری شود. پرچم های رومیزی دارای چاپ دیجیتال، باکیفیت ترین محصولات حوزه خود بوده و رنگ آنها بر اثر شستشو از بین نمی رود. ناگفته نماند که بهتر است، پرچم رومیزی با دست شسته شود. اتوکشی آن نیز باید با دقت بالا و با کمک بخار صورت گیرد. برای سفارش پرچم رومیزی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

به طور کلی نحوه شستشو پرچم تشریفات و رومیزی به شرح زیر است:

گام اول: آماده سازی

  1. سینک یا تشت را با آب خنک یا سرد پر کنید.  شستشو با آب سرد باعث حفظ رنگ پرچم می شود.
  2. مقدار کمی مایع شوینده ملایم مانند شوینده مخصوص ، به آب اضافه کنید.

گام دوم: شستشو

  1. پرچم را در آب حاوی شوینده قرار دهید.
  2. به مدت چند دقیقه، پرچم را با دقت و آرامش در بشویید. به دلیل حساسیت جنس پرچم، آلودگی‌ها به سرعت آزاد می‌شوند و نیازی به شستشوی طولانی نیست.

گام سوم: آبکشی

  1. سینک را خالی کنید و پرچم را با آرامی آبکشی کنید.
  2. برای آبکشی کامل، چند بار پرچم را در آب تمیز فرو ببرید و فشار دهید تا از شوینده پاک شود.

نکات کلیدی:

  • از چنگ زدن یا مچاله کردن پرچم رومیزی خودداری کنید.
  • از شوینده‌های قوی، سفید کننده و آب داغ استفاده نکنید.
  • آب اضافی آن را بگیرید.
  • پرچم رومیزی را در نور مستقیم خورشید یا گرمای مستقیم بخاری خشک نکنید.
  • برای اتوکشی، از اتو بخار با درجه حرارت پایین و از پشت پارچه استفاده کنید.

خرید پرچم قابل شستشو از چاپ مهام

در این راهنمای آموزشی با نحوه شستشو پرچم تشریفات و رومیزی آشنا شدید. همان گونه که پیشتر تا حدودی اشاره شد، نخستین و مهم ترین گام برای داشتن پرچم تمیز، زیبا و بادوام، تهیه محصول باکیفیت است. چاپ مهام، بزرگ‌ترین تولید کننده پرچم، با بهره‌گیری از تجهیزات روز دنیا و نیروهای مجرب، سال هاست که در حوزه چاپ پارچه و پرچم فعالیت می کند. استفاده از پارچه مرغوب و باکیفیت ترین مواد اولیه در کنار بهترین کیفیت چاپ دیجیتال، باعث شده است که پرچم های تولید شده توسط چاپ مهام، قابلیت شستشوی بالایی داشته باشند. علاوه بر اینها طراحی خلاقانه، قیمت مناسب و تولید سریع پرچم از دیگر ویژگی های مجموعه نام برده به شمار می روند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.