فرق پرچم قطر و بحرین

پرچم از قدیم تا کنون به عنوان نماد ملی کشورها استفاده می شود. همه کشورهای جهان، پرچم خاص خود را دارند و پرچم هر کشور با توجه به تاریخ و فرهنگ آن رازهایی را در خود جای داده است. در این میان پرچم برخی کشورها نیز بسیار به هم شبیه هستند؛ به عنوان مثال از بحرین و قطر نام می‌بریم. این پرچم‌ها در نگاه اول، کاملاً مشابه به نظر می رسند؛ اما با اندکی دقت به تفاوت آنها پی می‌بریم. در قسمت‌های بعدی مقاله، فرق پرچم قطر و بحرین را بیان می‌کنیم. برای سفارش پرچم با طرح دلخواه می توانید از طریق سایت چاپ مهام اقدام کنید.

تفاوت پرچم قطر و بحرین

همان گونه که متوجه شده اید، پرچم‌ های قطر و بحرین، علی رغم شباهت زیادی که به هم دارند، به کلی از هم متمایز هستند.

بر اساس توضیحات بیان شده، فرق بین پرچم قطر و بحرین را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پرچم بحرین از رنگ‌های سفید و قرمز تشکیل شده، اما پرچم قطر، شامل سفید و عنابی (بلوطی یا مارونی) است. این رنگ، ترکیبی از قهوه ای و قرمز بوده، تا حدودی به رنگ بنفش می زند.
  • عرض باریکه سفید رنگ پرچم بحرین، بیشتر است.
  • نسبت پرچم بحرین 3 به 5 و نسبت پرچم قطر، 11 به 28 است.
  • تعداد دندانه ها یا مثلث های سفید رنگ دو پرچم فرق دارد و هر کدام به موضوع متفاوتی اشاره می‌کنند.

مشخصات پرچم قطر

فرق بین پرچم قطر و بحرین

پرچم قطر از دو رنگ عنابی و سفید تشکیل شده است. در واقع بخش اعظم پرچم، قرمز عنابی و بخش کمتری از سمت اهتزاز آن، سفید رنگ می‌باشد. خط جداکننده این دو رنگ، حالت دندانه‌‌ای دارد. تعداد مثلث‌های سفید تشکیل شده با این دندانه‌ها 9 تاست. تناسب پرچم قطر، 11.28 می‌باشد.

جهت معرفی بیشتر پرچم قطر باید گفت که از سال 1971 میلادی به عنوان پرچم ملی این کشور به رسمیت شناخته شد. در این پرچم، رنگ عنابی، نشانه خون مردمی است که در راه استقلال قطر، کشته شدند. رنگ سفید نیز نماد صلح، دوستی و آرامش است.

وجود 9 دندانه مثلثی یا فلش در خط جداکننده رنگ‌های سفیدو عنابی پرچم، به این خاطر است که در اوایل قرن بیستم میلادی، قطر، نهمین کشور حوزه خلیج فارس به شمار می‌ رفت که با انگلیس پیمان صلح بسته بود.

شما می توانید پرچم رومیزی کشورها را از چاپ مهام تهیه کنید.

مشخصات پرچم بحرین

پرچم قطر و بحرین

پرچم حال حاضر کشور بحرین در سال 2002 میلادی به عنوان پرچم رسمی و ملی این کشور شناخته شده است. این پرچم، در اصل، زمینه‌ای قرمز رنگ دارد؛ اما در قسمت اهتزار آن باریکه سفیدی مشاهده می‌شود که به واسطه خطر دندانه‌ داری از بخش قرمز رنگ جدا به نظر می رسد. این خط جداکننده، 5 مثلث سفید را تشکیل داده است.

پرچم بحرین، دارای نسبت 3 به 5 است. گفته می شود که رنگ قرمز این پرچم، نماد خوارج اسلام بوده و رنگ سفید آن اشاره به پیمان آتش بسی دارد که در قرن 19 میلادی با کشورهای همسایه بسته شده است. 5 مثلث سفید رنگی که در بخش جداکننده دو رنگ پرچم به چشم می خورند، 5 رکن اسلام را نشان می دهند.

خرید پرچم قطر و بحرین از چاپ مهام

در قسمت‌های پیشین نوشتار، پس از معرفی پرچم بحرین و قطر، به تفاوت‌های اصلی آنها اشاره کردیم. اگر قصد خرید پرچم این کشورها را دارید و کیفیت محصول برایتان مهم است، پیشنهاد می کنیم از مجموعه چاپ مهام کمک بگیرید.

چاپ مهام، بیش از 15 سال است که در زمینه طراحی، چاپ و تولید انواع پرچم مانند پرچم تبلیغاتی ایستاده، پرچم ساحلی و… فعالیت می کند. این مجموعه از بهترین پارچه ها، تجهیزات روز دنیا، همچنین نیروهای مجرب بهره می برد؛ مشتری مداری را در دستور کار خود قرار داده است. برای خرید پرچم کشورها می توانید با مشاوران فروش ما در ارتباط باشید

مهم ترین مزیت خرید پرچم قطر و بحرین (یا پرچم سایر کشورها) از چاپ مهام آن است که محصول، مطابق سفارش شما با بهترین کیفیت، آماده شده و در اسرع وقت با مناسب ترین قیمت به دستتان می رسد.

3.4/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.