پرچم ایران 2

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تمایل انقلابیون بر این بود که هر نمادی از رژیم گذشته وجود دارد را معدوم کنند، به همین دلیل پرچم که بزرگترین نماد و نشانه آن دوران بود و در مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت، در معرض تغییر قرار گرفت.
طراحان مختلفی دست به کار شدند و تعدادی از طرح ها مورد پذیرش قرار گرفت و حتی برای مدتی از یکی از همین طرح ها به عنوان پرچم استفاده می شد که در نهایت با اعلام آیت الله هاشمی رفسنجانی، طرح جناب آقای حمید ندیمی ( طراح پرچم ایران کنونی ) تایید و در نهایت به عنوان پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شد.
پرچم ایران از زمان قاجار تا به امروز دارای سه رنگ سبز، سفید و قرمز می باشد که تا به امروز بیش از 20 بار اشکال و علائم پرچم مورد تغییرات جزئی و کلی قرار گرفته است. نماد وسط پرچم ایران، بیان گر واژه عربی الله و شعار اسلامی عربی لا اله الا الله می باشد.
سه رنگ بودن پرچم ایران در نمادهای ایرانی به وضوح به کار برده می شد که به عنوان نمونه از این ترکیب رنگ در کاخ شوش استفاده شده است.
رنگ سبز به معنی درستی و حقانیت است که نشانه دین اسلام و مورد پسند پیامبر اسلام نیز بوده است.
رنگ سفید، نشانه صلح و آرامش است که بر گرفته از دین زرتشت است و رنگ قرمز نمادی از گرما و نشانی از خون شهدای اسلام است.

در پرچم تشریفاتی ایران اکنون رنگ سبز نشان از آبادانی است و انعکاس دهنده آرمانهای بزرگ ملت ایران برای داشتن کشوری توسعه یافته است، رنگ سفید نشانه صلح طلبی است که ملت ایران تحت تاثیر تعلیمات دین اسلام، خواهان صلح و آرامش برای تمام هم نوعان خود است و رنگ قرمز نشانه پایداری و صلابت ملت ایران در برابر ستمگران و متجاوزان در دفاع از حقوق مرز و بوم و اعتقادات خویش تا پای جان است و نشانه رشادتها و شهدایی است که برای ایران جان فشانی کردند.

شعار الله اکبر در پرچم ایران به نشانه 22 بهمن ( یازدهمین ماه شمسی ) یازده بار در رنگ سبز و یازده بار در رنگ قرمز که جمعا 22 بار با خط بنایی که الله اکبر های مناره مساجد نیز از این خط هست تکرار شده است. مجموعه ما در زمینه چاپ پرچم و تولید پرچم نظیر پرچم رومیزی جز بهترین ها هستند.

محل های استفاده از پرچم ایران

 

  • فضا های شهری و محوطه های سازمانی
  • مجموعه های خصوصی، دولتی و ورزشی
  • کنفرانس ها و نشست های سیاسی و تجاری
  • تشیع پیکر شهدا
  • مراسمات رسمی و سخنرانی های مختلف و …
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.