پرچم چیست ؟ فلسفه بوجود آمدن پرچم چه میباشد ؟ شاید سوال باشد چرا هر کشور پرچم خاص خودش را دارد ؟ معنا و مفهوم پرچم چیست ؟ در این مطلب تصمیم گرفتیم مختصری از تاریخچه بوجود آمدن پرچم را برای شما بیان کنیم. چاپ مهام به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پرچم در ایران همواره همراه شما عزیزان بوده و امیدوار است که این مقاله بتواند گوشه ای از سوالات ذهن شما بابت تاریخچه پرچم را پاسخگو باشد.

معنا و مفهوم پرچم چیست ؟

همه ما با پرچم آشنایی مختصری داریم و گاها پرچم ها را با نمادهای متفاوتی دیده ایم اما شاید گاها مفهوم آن را متوجه نشدیم. پرچم ها می توانند تبلیغاتی باشند که عموما با لوگو و آرم مجموعه ای خاص جهت تبلیغات استفاده میشوند. یک سری از پرچم ها که در کشور ما و تعدادی از کشورهای مسلمان استفاده میشود، پرچم های مذهبی میباشد که متناسب با ایام اعیاد و یا عزاداری جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات مورد استفاده قرار میگیرد.

اما پرچمی که امروز مورد بحث ماست پرچم کشورهای جهان است. پرچم کشورها هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارد که عموما نشان فرهنگ، مذهب و گاها ویژگی های آن کشور می باشد.

پرچم کشورها از رنگهای متنوعی بهره می برند که هر رنگ نمایانگر ویژگی از آن کشور است. پرچم کشورها از نظر ابعاد هم دارای استاندارد خاص خود هستند که به عنوان مثال تناسب پرچم ایران مستطیل 4 به 7 می باشد که سه رنگ پرچم به صورت مساوی داخل کادر قرار میگیرند. پرچم های چاپ شده هم میتوانند پارچه ای باشند  هم کاغذی، که در هر حالتی چاپ شوند باید استانداردهای لازم برای چاپ را رعایت کنند. پرچم دارای نام و مترادفهای گوناگونی میباشد که بیرق، علم و درفش از معمول نام های استفاده شده هستند.

تاریخچه پرچم

پرچم ها در گذشته دور به عنوان نماد در جنگ ها و مبارزه ها مورد استفاده قرار می گرفتند که دارای نماد و اشکال خاص بودند که به راحتی باعث می شد که بتوان دشمن را از هم رزم تشخیص داد. امروز نیز پرچم با تغییر نگرش نسبت به گذشته به عنوان سنبلی از اعتقادات، فرهنگ و مذهب یک کشور مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که گفته شد رنگ ها نمایانگر و نشان دهنده ویژگی از آن کشور است. به طور مثال رنگ سبز می تواند نماد سرسبزی یک کشور و در دیگری معنای مقدس بودن مذهب آن کشور باشد یا رنگ قرمز میتواند نماد شهامت و یا نماد شادی یک کشور باشد و یا پرچم سفید که عموما نشانه صلح و آرامش یک کشور است.

انواع پرچم :

  1. پرچم رومیزی
  2. چاپ پرچم تشریفات یا چاپ پرچم ایستاده
  3. پرچم اهتزاز
  4. پرچم ساحلی

پرچم رومیزی :

پرچم رومیزی

ابعاد پرچم رومیزی 30*20 سانتی متر در مدل استاندارد بوده و جهت استفاده بر روی میز کار و یا ارسال جهت تبلیغات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ریشه دار :

استانداردترین، کلاسیک ترین و معمول ترین پرچم های رومیزی مدل ریشه دار هستند. ابعاد استاندارد 30*20 ، دو طرف چاپ که اطراف آن ریشه دوخت می شود. این مدل پرچم با پارچه های جیر و ساتن (مات و براق) تولید می شوند که میتوانند به صورت چاپ سیلک یا چاپ دیجیتال باشند.

 

پرچم رومیزی لیزری :

این مدل پرچم الهام گرفته شده از سبک تولید پرچم کشورهای دیگر است و مدتی است که مورد استقبال افراد خاص پسند قرار گرفته، به صورت دو طرفه بوده و هیچ گونه دوخت و ریشه اطراف آن به کار نرفته و لبه ها با دستگاه، به صورت صاف لیزر می شود که با ظاهر به روز و مدرن خود جلوه خاصی به میز کار شما می دهد.

 

پرچم رومیزی مدل عمودی (رومیزی تی و رومیزی ال) :

این مدل پرچم که از جدیدترین مدل های چاپ پرچم رومیزی می باشد به صورت عمودی بر روی پایه نصب می شود. این مدل پرچم در سایز استاندارد 28*8 سانتی متر تولید شده که ابعاد آن را می توان بسته به سلیقه مشتری تغییر داد. پایه این مدل پرچم به صورت تی دوطرفه یا ال یکطرفه می باشد.

 

پرچم تشریفات یا پرچم ایستاده :

این مدل از پرچم به صورت ایستاده و در سایز 150*90 سانتی متر تولید می شود.پرچم تشریفات جهت استفاده در اتاق مدیران، سالن همایشها، مراسمات رسمی و … مورد استفاده قرار میگیرد. پرچم تشریفات در دو مدل استاندارد ریشه دار و مدل مخروطی یا لمینت تولید می شود.

کلاسیک ترین حالت پرچم تشریفات به صورت دو طرفه بر روی پارچه جیر یا ساتن، بسته به سلیقه مشتری تولید می شود که اطراف آن ریشه دوخت می شود.در چاپ مدل پرچم تشریفات لمینتی یا چاپ پرچم تشریفات مخروطی، پرچم به صورت یکطرفه چاپ می شود که پشت کار لمینت گرم شده و برای یکدست شدن لبه پرچم، اطراف این مدل پرچم تشریفات با دستگاه لیزر برش می شود.

مزیت این مدل پرچم ایستایی فوق العاده زیبای این پرچم است. در پرچم تشریفات مخروطی یا لمینتی عموما لبه ها ساده بوده ولی بسته به سفارش مشتری امکان دوخت ریشه وجود دارد. پرچم تشریفات لمینتی به مانند مدل دو طرفه ریشه دار قابلیت شستشو ندارند. پایه پرچم تشریفات در دو مدل پنجه شیری و خورشیدی تولید می شوند که در رنگهای طلایی و نقره ای قابل عرضه می باشند.

 

پرچم اهتزاز :

پرچم های اهتزاز عموما در فضاهای باز و محوطه ها مورد استفاده قرار میگیرند. در مراسمات مذهبی، ورزشی، سیاسی و حتی تبلیغ موضوعی خاص می توان از این پرچم استفاده کرد. پرچم های اهتزاز به دلیل اینکه در فضاهای باز مورد استفاده قرار میگیرند باید از نظر کیفیت پارچه، چاپ و دوخت در شرایط ایده آل باشند. از نمونه های پرچم اهتزاز می توان به پرچم اهتزاز ایران، پرچم اهتزاز کشورها، پرچم اهتزاز مذهبی، پرچم اهتزاز تبلیغاتی و … نام برد که به صورت چاپ دیجیتال و چاپ سیلک تولید می شوند.

پرچم-اهتزاز-کشورها 1

پرچم ساحلی :

امروزه در فضای کسب و کار ایده ها و خلاقیتهای خاصی جهت تبلیغات و جذب مشتری انجام می گیرد که پرچم ساحلی نمونه بارز از این سبک تبلیغات می باشد. این مدل از پرچم عموما جهت معرفی و تبلیغات کسب و کار  و معرفی محصولی خاص استفاده می شود که امروزه عموما فروشگاهها و کسبه برای مقاصد تبلیغاتی و معرفی خود و جذب مشتری از این مدل پرچم استفاده می کنند. این مدل پرچم در دو مدل قطره ای و بادبانی قابل تولید است و دارای ابعاد گوناگونی می باشد که بسته به سلیقه و نیاز مشتری تولید می شود.

جمع بندی :

همانطور که گفته شد پرچم می تواند نماد، نشانگر و معرف سازمان، شرکت، فروشگاه و حتی شخص باشد و گاه میتواند همانند پرچم های ملی لباس یک کشور باشد. پرچم ها در جای جای این کره خاکی دارای ارزش و اهمیت خاصی هستند که میتواند اقتدار یک جامعه یا حتی یک شخص را به نمایش بگذارد. امید داریم این مقاله توانسته باشد رضایت شما عزیزان را جلب نماید.  مجموعه ما یکی از بهترین ها در زمینه تولید انواع پرچم و فروش پرچم در کلان شهر تهران می باشد ، شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاع از نحوه سفارش با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.