روابط بین الملل

پرچم هر کشور خلاصه و چکیده ای از طرز تفکر و تلقی یک ملت درباره خود محسوب می شود. این نماد ملی در هر کشور از انگیزه ها و آرمانهای یک ملت حکایت می کند و تا حدی بیانگر شرایط جغرافیایی، ماهیت فرهنگی و وقایع سرنوشت ساز در تاریخ یک ملت است.

برای نمونه رنگ سبز را در بیشتر کشورهای اسلامی مانند پرچم ایران، پرچم افغانستان، پرچم عربستان، پرچم پاکستان، پرچم اردن و … می توان مشاهده کرد و همچنین رنگ آبی سالیانی است که نشانگر کلیسای کاتولیک می باشد.

نقشهای مختلف بر روی پرچم را می توان بازتاب روحیات و خلقیات یک اجتماع دانست. یکی از عوامل اثر گذار در موفقیت سیاست خارجی و پیگیری منافع ملی، از نگاه صاحب نظران و کارشناسان مسائل بین المللی رعایت هنجار و عرف دیپلماتیک از سوی مقام های رسمی به ویژه کارگزاران سیاست خارجی  است.

تشریفات در هر یک از دیدارهای دیپلماتیک و رسمی مقام های کشورهای مختلف اصول معلوم و مشخصی دارد، همچون ظرافت های رفتاری، مکان و شیوه استقبال، نحوه پوشش و وجود پرچم تشریفات و اصول استفاده از پرچم.

روابط بین ایران و ترکیه
طبق اصول تشریفات مسئولان هیئت های تشریفات کشورها و روسا باید قبل از ساعت ملاقات مقام های کشورشان با مقام های کشورهای دیگر در محل ملاقات حضور به عمل آورده و بررسی های لازم را برای آماده بودن مقدمات تشریفاتی انجام دهند.
از کارهای مهم هیئت های تشریفاتی چک کردن پرچم ها می باشد که باید پرچم ها با نقشهای صحیح و جای صحیح خودشان قرار گرفته و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد و اگر هم مشکلی به وجود آید راه حل آن به این صورت است که، روسای هیئت تشریفات باید همیشه سه پرچم در مدل های پرچم تشریفات، پرچم رومیزی و پرچم مخصوص اتومبیل داشته باشند که در صورت نیاز جایگزین پرچم های مخدوش شده نمایند.
در تشریفات بین المللی و در زمان دیدار مقام های دو کشور، پرچم باید در زمانی مورد استفاده قرار گیرد که دو مقام هم سطح با هم دیدار می کنند به عبارتی این قانون بین المللی وجود دارد که اگر شخصیتی دیپلماتیک با مقامی که هم سطح نباشد می توانند از پرچم کشور مهمان استفاده نکنند. محل استفاده از پرچم بر روی میز مزاکره خواهد بود و در زمان نشست خبر، پشت سر هر مقام پرچم کشور هر شخصیت قرار داده می شود.
در صورتی که قرار باشد پرچم چند کشور در محلی نصب شود که جمهوری اسلامی ایران میزبان است پرچم ها همه بر حسب حروف الفبای لاتین نام کشورها نصب می شوند و پرچم ایران در وسط پرچم کشورها قرار می گیرد. محل نصب و قرارگیری پرچم از نکات بسیار مهم است چرا که نباید در سطحی نصب شود که حرمت و احترام پرچم از بین رود.

پرچم در هر جایگاهی که نصب و مورد استفاده قرار گیرد دارای حق تقدم می باشد، به این معنا که قبل از آن چیزی نباید نصب و یا قرار داده شود. روسای ماموریت های دیپلماتیک، مجاز به نصب پرچم بر ساختمان دفتر کار، اتومبیل و محل اقامت خود هستند و سایر اعضا حق استفاده از پرچم را ندارند مگر در غیاب سفیر مسئولیت نمایندگی آن کشور را بر عهده داشته باشند. برای سفارش پرچم مورد نظر خود و استعلام قیمت پرچم تبلیغاتی ایستاده و دیگر پرچم ها با کارشناسان فروش پرچم مهام تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.