روش-ساخت-پرچم

روش ساخت پرچم توسط تولید کنندگان مختلف تاحدودی متفاوت است و حتی بستگی به نوع پرچم مذکور دارد. ساخت پرچم از این رو که نماد و هویت یک سرزمین و ملت است اهمیت زیادی دارد. پرچم در حقیقت بیانگر ایدئولوژی و هویت یک ملت است و از حدود 4000 سال قبل در سرزمین های مختلف رواج داشته است. از پرچم ها برای مقاصد گوناگون استفاده می شود. نحوه ساخت پرچم ایران و انواع مختلف پرچم به شیوه سیلک توسط شرکت مهام مرسوم است.

نخستین پرچم هایی که توسط انسان ساخته شده  vexillum نام داشت که نشان یا مجسمه ای از جنس چوب یا فلز بوده که بر سر میله ای بلند قرار می دادند، در ساخت این نوع پرچم از پارچه و روبان نیز استفاده می کردند.

با گذشت زمان، طرح، شکل و رنگ در پرچم ها دست‌خوش تغییراتی شد و کاربرد و مقاصد استفاده از آن نیز تفاوت پیدا کرد. در این مقاله با روش های تولید پرچم های مختلف آشنا می شوید.

 

آشنایی با روش های ساخت انواع پرچم

انواع-پرچم

برای بررسی روش های ساخت پرچم لازم است انواع پرچ را بشناسید. ساخت و فروش پرچم در کشور توسط برندهای مطرحی صورت می گیرد.

 

1. پرچم تشریفات

طریقه ساخت پرچم تشریفاتی معمولادر سایز ۱۵۰*۹۰ سانتی‌متر بوده که جنس پارچه های مورد استفاده برای این نوع پرچم اغلب ساتن و جیر است که البته بالاترین کیفیت آن در تولید پرچم استفاده می شود.

از این مدل پرچم ها در کنار میز مدیران، سالن ها و ادارات ، مراسمات تشریفاتی، همایش ها و … استفاده می شود. پرچم تشریفات یا همان پرچم ایستاده بر روی پایه ای قرار می گیرد که شامل دو مدل پنجه شیری و پایه خورشیدی است. هنگام سفارش نوع پایه پرچم برحسب سلیقه شما تعیین می شود.

پرچم ایستاده تبلیغاتی یکی از پرچم های کاربردی و پرفروش مجموعه چاپ مهام است، شما می توانید جهت استعلام قیمت پرچم تبلیغاتی ایستاده با شماه مندرج در شایت تماس بگیرید.

 

2. پرچم رومیزی

پرچم رومیزی نوعی از پرچم های تشرزیفاتی هستند که در سایز استاندارد ۳۰*۲۰ سانتی‌متر عرضه می شوند. جنس پارچه استفاده شده برای این پارچه ها همانند پرچم تشریفات از ساتن و جیر است.

این پرچم ها بر روی میز کار جهت تبلیغات و … استفاده می شوند. روش های ساخت پرچم رومیزی به صورت چاپ سیلک و چاپ دیجیتال است.

 

3. پرچم ساحلی

مراکز مختلف از قبیل فروشگاه ها، سازمان ها، شرکت ها و …. جهت تبلیغ و معرفی خدمات خود به دنبال راهکارهای تبلیغاتی نوینی هستند که بازدهی بالایی داشته باشند.

پرچم ساحلی یکی از این شیوه های بروز برای نشان دادن محصولات تولید شده خود می باشند که توانسته نقش به سزایی در معرفی آن ها ایفا کند. این پرچم در دو مدل قطره ای و بادبانی توسط مجموعه مهام تولید می شود. روش ساخت پرچم ساحلی نیز به شیوه سیلک است.

 

4. پرچم دیجیتال

چاپ دیجیتال یا چاپ سابلیمیشن بر روی پرچم و پارچه ، از باکیفیت ترین چاپ های موجود برای تولید پرچم است. از این چاپ برای تولید پرچم رومیزی، پرچم تشریفات، پرچم اهتزاز و پرچم های چاپ ساحلی بهره می گیرند.

این چاپ هیچ محدودیتی ندارد و در رنگ ها مختلف امکان‌پذیر است. خریداران عمده می توانند هر مدل پرچم در هر ابعادی با هر طرحی را سفارش دهند.یکی از بهترین ویژگی های این  چاپ ، قابلیت شستشوی مکرر آن ها است.

چاپ سیلک بر روی پارچه هایی از جمله ساتن، جیر(مخمل)، ژرسه، چلوار و …. انجام می گیرد و یکی از بهترین روش های چاپ پرچم است.

 

5. پرچم اهتزاز

به اهتزاز در آوردن پرچم همیشه نشانه شکوه و اقتدار بوده است. پرچم اهتزاز یکی از انواع پرچم هایی است که در ابعاد مختلف به صورت عمودی و یا افقی توسط مجموعه مهام طراحی و چاپ می شود. نصب این پرچم به دلیل چشم گیر بودن و زیبایی خیره کننده آن جلوه ویژه ای به فضا می بخشد.

پرچم اهتزاز معمولا در مکان های پر رفت و آمد نصب می شود. سفارش پرچم اهتزاز با طرح دلخواه در چاپ مهام مرکز چاپ پرچم اهتزاز در بالاترین کیفیت ممکن است.

 

انواع مختلف پرچم اهتزاز تولید شده از جنس ساتن چینی  :  

  •     پرچم اهتزاز ایران
  •     پرچم اهتزاز تبلیغاتی
  •     پرچم اهتزاز مناسبتی
  •     پرچم اهتزاز کشورها

 

روش ساخت پرچم با چاپ سیلک 

آشنایی-با-روش-های-ساخت-پرچم

برای آشنایی با نحوه ساخت پرچم باید بدانید که چاپ سیلیک یکی از معمول ترین نوع چاپ و تولید پرچم در کشور است که البته این مدل چاپ پرچم از ابتدایی‌ترین روش های تولید پرچم است.

به چاپ سیلک، چاپ همراه شابلون نیز گفته می شود. این چاپ شامل مراحل مختلفی بوده. ابتدا باید اقدامات اولیه این چاپ صورت بگیرد تا شابلون آماده چاپ پرچم شود. این چاپ بر روی پارچه هایی از قبیل ساتن، جیر(مخمل)، ژرسه، چلوار و غیره طرفداران زیادی دارد.

 

مرکز تخصصی تولید انواع پرچم مهام

این مرکز با استفاده ازانواع جنس پارچه با کیفیت اقدام به تولید پرچم نموده، نحوه ساخت پرچم در این مجموعه با استفاده از چاپ سیلک است. برای مثال پارچه بکار برده شده در تولید پرچم اهتزاز از جنس ساتن اعلا است و کیفیت چاپ در بهترین حالت ممکن است.

مجموعه مهام یکی از شرکت های مطرح تولید انواع پرچم در کشور است که از سال ۱۳۸۴ با استفاده از کادری مجرب و کارازموده و استفاده از متریال مرغوب و تجهیزات بروز شروع به فعالیت کرده است.

این مجموعه تولیدی فعالیت خود را به پشتوانه سالها تجربه با تولیــد محصول با کیفیت همراه با قیمت مناسب اغاز نموده است. چاپ روسری، شال زنانه، کوسن و … از محصولات این مجموعه می باشند.

چاپ مهام به عنوان تخصصی ترین مرکز چاپ پرچم و چاپ پارچه در ایران، این اطمینان را به مشتریان خود می دهد که محصولات خود را بدون محدودیت در سایز و چاپ با بهترین کیفیت از این شرکت سفارش و تحویل می گیرند. هدف این مجموعه تولیدی همواره رضایت خریداران عمده محصولات خود بوده است.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.