پرچم بریتانیا 1

ممکن است برخی از ما انگلستان را با بریتانیا یکی بدانیم یا از خودمان بپرسیم که پرچم انگلیس و بریتانیا چه فرقی دارند. بریتانیا یک کشور مستقل از ساحل شمال غربی اروپا ست که از بخش شمالی جزیره ایرلند تشکیل شده است. ممکن است برخی از ما انگلستان را با بریتانیا یکی بدانیم یا از خودمان بپرسیم که پرچم انگلیس و بریتانیا چه فرقی دارند. بریتانیا یک کشور مستقل از ساحل شمال غربی اروپا ست که از بخش شمالی جزیره ایرلند تشکیل شده است.

 طبیعی است که پرچم انگلستان و بریتانیا به صورت مستقل هستند و با یکدیگر تفاوت دارند. ما در این مقاله به بررسی تفاوت پرچم انگلیس و بریتانیا می پردازیم.همچنین برای سفارش چاپ پرچم کشورها می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تعریف پرچم

پرچم هایی که به صورت پرچم رومیزی یا تشریفاتی یا انواع دیگر تولید میشوند نماد یک کشور یک برند یا یک سازمان است که روی پارچه چاپ می شود. در گذشته از پرچم ها به نشانه اتحاد و تمایز در جنگ ها استفاده می شده است. امروزه هم پرچم ها نمادی از کشورها محسوب می شوند.

تاریخچه پرچم 

استفاده از پرچم در گذشته در بین قبایل مختلف باب بوده و در حال صلح و جنگ به کار برده می شده است. تمام تمدن های گذشته از این عنصر برای معرفی هویت خود استفاده می کردند. این پرچم ها در یک لشکر نشانه همبستگی و یکی از ابزارالات روحیه دهی به سربازان به شمار می رفت. به طور کلی افراشتن این پرچم ها روحیه جنگاوری یک لشکر را در میدان جنگ نشان می دادند.

با افتادن پرچم از دست پرچم دار جنگ به شکست ختم می شد. همان طور که می دانید در بین ایرانیان درفش کاویان کاوه در مقابل ظلم پادشاه زمان یعنی ضحاک بسیار معروف است و در کتب تاریخی ایرانی و عربی از این پرچم نام برده شده است.

پرچم انگلیس

پرچم انگلیس

پرچم انگلیس یک صلیب قرمز در پس زمینه سفید است. این پرچم سمبل قرون وسطی و جنگ های صلیبی در انگلستان است. درکل صلیب سمبل شناخته شده ای انگلستان در گذشته و در حال حاضر محسوب می شود. این صلیب ها به نشانه شوالیه نیز معروف بودند که در دربار و اشراف انگلستان به عنوان جوارباز به کار برده می شد.

تاریخچه پرچم انگلیس

سنت جرج که ما در قرآن آن را به نام جرجیس پیامبر می شناسیم که طبق برخی از منابع افسانه هایی از این پیامبر در خصوص کشتن اژدهای خبیث وجود دارد. البته جرجیس در آن زمان علاوه بر کشیش یک سرباز رومی و محافظ شخصی امپراتور آن زمان در انگلستان بود. برای همین صلیب سرخ هم به نشانه گرامیداشت سنت جرج در جنگ های انگلستان به کار برده می شد.

تفاوت پرچم انگلیس و بریتانیا – پس زمینه سفید پرچم

پس زمینه سفید که نقطه اشتراک هر دو پرچم انگلیس با پرچم بریتانیا محسوب می شود به دلیل لباس های سفیدی انتخاب شده است که انگلیسی ها در زمان جنگ های صلیبی بر تن می کردند. در سال 1188 وقتی که هنری دوم انگلستان و فیلیب دوم فرانسه تصمیم گرفتند که با هم به جنگ بپردازند، پاپ تعیین کرد که هنری دوم از یک صلیب سفید بر روی پیش زمینه قرمز و هنری دوم از یک صلیب قرمز در پیش زمینه سفید استفاده کنند. این راهکار برای آن بود که سربازان بتوانند لشگریان خودی را از دشمنان خود تشخیص دهند.

پرچم انگلیس و بریتانیا چه تفاوتی دارند

پرچم بریتانیا که به آن پرچم اتحاد هم می گویند پرچم رسمی کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. این پرچم اولین بار بعد از اتحاد انگلستان و ولز در جنوب بریتانیا شکل گرفت. بعد از آن اسکالتند و ایرلند شمالی نیز به این کشورها پیوستند و به این شکل پرچم بریتانیا به نشانه اتحاد این سه کشور و متفاوت با پرچم انگلیس به وجود آمد.

برای دانستن تفاوت های پرچم انگلیس و بریتانیا باید پرچم بریتانیا را به طور کلی بررسی کنید. پرچم بریتانیا از پرچم سه کشور تشکیل شده است

  • پرچم انگلستان با همان صلیب سرخ سنت جرج یا جرجیس پیامبر
  • پرچم اسکاتلند با صلیب سنت آندریاس در زمینه آبی
  • پرچم ایرلند شمالی با صلیب به شکل ضربدر به نشانه سنت پاتریک

 

از دیگر تفاوت پرچم انگلیس و بریتانیا 

در خصوص تفاوت های پرچم بریتانیا و انگلیس باید گفت که پرچم انگلیس فقط از یک نماد صلیب تشکیل شده است اما پرچم بریتانیا بازتابی از نماد اسکاتلند و ایرلند شمالی هم می باشد. نقطه اشتراک هر دو پرچم در صلیب سرخ نماد سنت جورج است.

فرق پرچم انگلیس و بریتانیا در چیست؟ در گذشته از پرچم بریتانیا در بیش از کشورهای نیجریه، سیلان، جامائیکا، کانادا و هند کنیا، نیجریه و سنگاپور استفاده می شده است. اما بعد از باز پس گیری هنگ کنک از انگلستان،  به دست جمهوری خلق چین و مبدل شدن به هنگ کنگ چین دیگر خیلی از کشورها از این پرچم استفاده نکردند.

سخن آخر

در این مقاله به تفاوت پرچم انگلیس و بریتانیا اشاره کردیم. امروز فقط در چهار کشور استرالیا نیوزیلند فیجی و تووالو و در برخی از ایالت های کانادا از پرچم بریتانیا استفاده می شود. انگلستان هم پرچم مستقل خود را بر فراز تمام سازمان ها و ایالات خود به اهتراز درآورده است.برای سفارش چاپ پرچم انگلیس و بریتانیا و هم چنین چاپ پرچم تشریفاتی سایر کشورها میتوانید با ما تماس بگیرید.

1.9/5 - (102 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.