انواع پرچم های نیروهای مسلح

هر کدام از نیرو های مسلح کشور عزیزمان ایران دارای پرچم مخصوص به خود می باشند. نیرو های نظامی ایران با توجه به ساختار سازمانی و تشریفاتی شان از یک نماد خاص بر روی پرچم خود استفاده می کنند. از پرچم های مختص به نیرو های مسلح در مناسبت های مختلف، اردوگاه ها، کشتی ها، دانشگاه های افسری و نظامی استفاده می شود. نیرو های مسلح کشور ما به سه شاخه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تقسیم می شوند. هر کدام از این شاخه ها دارای زیر شاخه های مخصوص به خود می باشند. هر کدام از نیرو های مسلح دارای دانشکده مختص به خود می باشد و با توجه به نیاز این دانشکده ها در مراسم های مناسبتی مختلف، از پرچم های خاص خود استفاده می کنند. در ادامه سعی داریم تا شما را با انواع پرچم های نیروهای مسلح آشنا کنیم. همراه ما باشید.

 

بررسی انواع پرچم های نیروهای مسلح

همانطور که می دانید در نیروهای مسلح سلسله مراتبی وجود دارد که همواره رعایت می شود. در این سلسله مراتب پس از اینکه فرمانده کل قوا دستوری را صادر می کند یک سازمان به عنوان سازمان اصلی این فرمان ها را دریافت می کند و آن را به تمامی نیرو های نظامی کشور ابلاغ می کند. این سازمان، ستاد کل نیرو های مسلح نام دارد. پرچم ستاد کل نیرو های مسلح به شکل زیر می باشد:

انواع پرچم‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

همانطور که در معرفی  پرچم های نیروهای مسلح دیدید، هر کدام از سازمان های نظامی ایران دارای پرچم متفاوتی از یکدیگر هستند. این پرچم ها نمادی از هر کدام از شاخه های نیروی مسلح می باشد که از آن ها در مراسم ها و تشریفات مختلف استفاده می شود.

آشنایی با انواع پرچم های نیروهای مسلح همانطور که پیش تر گفتیم نیرو های مسلح ایران به سه شاخه تقسیم می شوند. پرچم سازمان های نظامی اصلی ایران را می توانید در تصاویر زیر ببینید:

 

پرچم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

( پرچم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران )

 

نیروی سپاه پاسداران دارای زیر مجموعه هایی مانند نیروی های مختلف زمینی، دریایی، هوافضا، قدس و بسیج می باشد. هر کدام از این نیرو ها دارای پرچم مختص به خود می باشند که با پرچم اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تفاوت دارد. در هر کدام از این پرچم ها نمادی از پرچم اصلی سپاه به کار برده شده است. سایر المان های هر پرچم با توجه به فعالیت های این نیرو ها انتخاب می شود.

 

پرچم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

( پرچم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران )

 

پرچم نیروی هوافضا سپاه

( پرچم نیروی هوافضا سپاه )

 

پرچم نیروی دریایی سپاه پاسداران

( پرچم نیروی دریایی سپاه پاسداران )

 

چاپ پرچم نیروهای مسلح

( پرچم ارتش جمهوری اسلامی ایران )

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران را می توان پیکره اصلی نیرو های مسلح ایران دانست. این شاخه از نیرو های مسلح وظیفه حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال کشور را بر عهده دارد. نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی دریایی و نیروی هوایی از زیر مجموعه های ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد. پرچم این زیر شاخه ها با توجه به وظایف و فعالیت های آن ها انتخاب شده است. همچنین در تمام این پرچم ها از پرچم اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران الهام گرفته شده است. در ادامه چند مورد از این پرچم ها را مشاهده خواهید کرد:

 

چاپ پرچم های نیروهای مسلح

( پرچم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران )        

 

پرچم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

( پرچم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران )

 

معرفی پرچم های نیروهای مسلح

( پرچم نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران )

 

پرچم تشریفاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای یک پرچم تشریفاتی مخصوص می باشد که تصویر آن را می توانید در ادامه مشاهده کنید. از این پرچم خاص در مراسم های رسمی ، مراسم فارغ التحصیلی نیرو های ارتش و حضور فرماندهان ارتش در مراسم های نظامی استفاده می شود. همه ی فرماندهان نظامی ارتش ملزم به استفاده از این پرچم در کنار پرچم نیروی خود، در تمامی رویداد ها می باشند. در پرچم تشریفات ارتش نمادی از تمامی نیرو های ارتش به کار گرفته شده است.

 

پرچم تشریفاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران

( پرچم تشریفاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران )

چاپ پرچم های نیروهای مسلح

چاپ پرچم نیروهای مسلح در ابعاد و مدل های مختلفی انجام می شود. شما می توانید این پرچم ها را در انواع پرچم رومیزی،  تشریفاتی و… سفارش دهید. برای چاپ این پرچم ها از ساتن آمریکایی درجه یک و به روز ترین ماشین های چاپ استفاده می شود. برای اطلاع بیشتر از مدل های مختلف پرچم نظامی و قیمت آن ها می توانید با کارشناسان چاپ مهام در تماس باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.